SEO-elementy, ktoré musíte zahrnúť do špecifikácie na vývoj stránky

SEO-checklist

SEO-checklist

Akonáhle zvládnete hlavné princípy SEO, môžete urobiť veľkú časť práce v optimalizácii pre vyhľadávače svojej stránky samostatne bez toho, aby ste míňali peniaze na SEO-agentúru. Avšak, aby ste to mohli urobiť, potrebujete prístup k úprave elementov stránok, ktoré majú vplyv na SEO.

Štúdie vyvíjajúce webové stránky zabúdajú veľmi často urobiť prístup k SEO-nastaveniam vlastníkom webu. Niektorí to robia z nepozornosti, iní to robia úmyselne. Zákazník sa môže do štúdie vrátiť a objednať ďalšie SEO služby. Veľmi často dochádza k takémuto problému na stránkach, ktoré sú vytvorené na vlasnej platforme webového štúdia a nie na populárnej CMS. Ešte častejšie – na starých stránkach, ktoré boli dávno urobené.

Aby vám nezostala stránka, na ktorej nemôžete upravovať SEO, pri vývoji špecifikácie použite zoznam dôležitých SEO-elementov, ku ktorým musia mať redaktori stránky prístup. Napríklad takýto.

SEO-elementy, ktoré musíte zahrnúť do špecifikácie na vývoj stránky

1. Kód Google Analytics.

Vývojár webu ho môže hneď umiestniť v kóde stránky alebo postaviť plugin, ktorý vám umožní samostatne vložiť kód v administratívnej časti stránky. Prvá možnosť je lepšia tým, že na stránke sa nekopia zbytočné pluginy.

2. Súbor Google Search Console (Google Webmasters).

Overovací súbor sa nahráva do koreňového priečinku stránky, aby sa potvrdilo vaše vlastníctvo stránky. Otvorí vám to prístup k dôležitým údajom o optimalizácii stránky v paneli Google Webmasters. Dokonca aj pokiaľ dnes ešte nerozumiete, prečo to budete potrebovať, je lepšie, pokiaľ vám vývojár stránky pomôže potvrdiť vlastníctvo stránky do vtedy, ako vám projekt odovzdá.

3. Meta tag Title.

Tento malý kus kódu nie je vidieť na stránke, ale zobrazuje sa pri vyhľadávaní a hovorí vyhľadávaču o obsahu danej stránky. Jedná sa o jeden z dôležitých SEO elementov na stránke. Musí byť unikátny (nemôže sa opakovať v rôznych stránkach webu). Musíte mať prístup k úprave Meta tagov Title na každej stránke webu.

4. Meta tag Description.

Ešte jeden SEO element, ktorý je videný pri vyhľadávaní. Je to niečo ako krátky reklamný text tej alebo onej stránky. Pre každú stránku sa vygeneruje alebo napíše samostatný Meta Tag Description. Vy musíte mať prístup k jeho úprave.

Pokiaľ je na vašom webe mnoho samostatných stránok (napríklad je to online obchod, katalóg zájazdov, katalóg nehnuteľností atď.) a ručne písanie Meta tagov nemá zmysel, musíte mať prístup k vytvoreniu šablón Meta tagov.

Napríklad: podmienečný šablónou title | category| sitename môže generovať Meta tagy Title spôsobom „exkurzia po Ríme | Taliansko | BestTours Smaple Company“, „Jazda na bicykloch po Spiši | Slovensko | BestTours Sample Company“ atď. Takým spôsobom nemusíte písať ručne title ku každej stránke. Okrem nastavenia šablóny by ste mali mať možnosť ručne upravovať title a description na úrovni každej stránky.

5. URL stránky.

Vzhľadom k tomu, že adresa stránky ma tiež vplyv na jeho postavenie vo vyhľadávači, tak administrátor stránky musí mať prístup k úprave aj týchto nastavení. Často sa url tiež generuje automaticky vo vopred nastavenej šablóne, avšak môžno budete musieť ručne redaktovať adresu každej stránky.

6. Atribúty alt.

Tento prvok opisuje obsah grafiky uverejnenej na stránke, berie sa do úvahy pri vyhľadávaní podľa obrázkov a má vplyv na SEO stránky. Preto pri pridaní ilustráce na stránku musíte mať možnosť pripísať atribút alt ku každej z nich.

7. Nadpisy.

Skontroluje, čo môže každý redaktor stránky ľahko (bez znalostí HTML) vytvoriť nadpisy H1, H2, H3 atď. na každej stránke.

8. Mikro-označenie Schema.org.

Trochu viac „pokročilejšie“ nastavenie, obzvlášť dôležité vo vysokokonkurenčných cieľoch – napríklad, nehnuteľnosť, pracovné ponuky, recepty, služby, recenzie atď. Pomáha „roztriediť na poličky“ informácie o vašej službe, tovare alebo informačnom produkte.

Podrobne o tomto mikro-označení si môžete prečítať na Schema.org. Je dobré, pokiaľ je takáto možnosť na stránke, pravdepodobne ju nevyužijete hneď, avšak lacnejšie bude objednať si ju priamo pri vývoji vašej stránky, ako ju neskôr dávať vypracovať. Napríklad, pre WordPress sú pluginy, ktoré umožňujú napísať základné mikro-označenie bez práce s kódom.

9. Sociálne siete.

Ponechajte si možnosť ľahko meniť odkazy na svoje profily a stránky na sociálnych sieťach Facebook, Linkedin, Instagram, Google Business a tak ďalej. Je možné, že budete postupne pridávať nové sociálne siete alebo služby ako Yelp, Tripadvisor atď.

Je možne, že budete mať dočasné odkazy na akcie alebo podujatia na sociálnych sieťach.

Samozrejme, že každý vývojár ľahko zmení vaše odkazy priamo v HTML kóde stránky, avšak za to zoberie vaše peniaze a čas. Stanovte do špecifikácie stránky možnosť meniť odkazy na vaše sociálne siete v administrácii stránky.

Takže, ešte raz si zopakujeme zoznam prvkov, ktoré je potrebné zahrnúť do špecifikácii na vývoj stránky pre samostatné úpravy pre zlepšovanie postavenia vo vyhľadávačoch:

1. Kód Google Analytics.
2. Prístup k Google Search Console (Google Webmasters).
3. Meta Tagy title (podľa šablóny a ručne).
4. Meta Tagy description (podľa šablóny a ručne).
5. URL stránky.
6. Atribúty alt.
7. Nadpisy.
8. Mikrooznačenie Schema.org.
9. Sociálne siete.

Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash