SEO a dĺžka textu. Koľko slov by malo byť na stránke?

SEO a dĺžka textu

SEO a dĺžka textu

Aký by mal byť objem textu na stránke, aby sa „zapáčil“ vyhľadávačom? Túto otázku nám zadáva prakticky každý zákazník. A je to správne, pretože dĺžka textu má veľmi veľký vplyv na SEO stránky.

Mnohí sa divia, keď zisťujú, že minimálny objem textu na stránke je 300 slov (nie znakov, ale slov!) na stránku.

300 slov na stránku je to, čo sa považuje medzi SEO odborníkmi za minimum.

Samozrejme, že sa nemusíte presne vložiť do tohto objemu: môžete napísať dobrý text do 250 slov a dostať sa s ním na vrchol vyhľadávačov, avšak omnoho lepšie je napísať viac.

Logika vyhľadávača je jednoduchá: krátky text môže len zriedka poskytnúť podrobnú odpoveď na otázku užívateľa. Dlhý text je celá odpoveď na jeho otázku, je to čas a zdroje vložené autorom, čo znamená, že sa jedná o vysoko kvalitnú stránku.

Okrem toho, dlhé texty sú populárnejšie na sociálnych sieťach. Ľudia ich ochotnejšie zdieľajú a dávajú im lajky. Tu si môžete pozrieť niekoľko grafov, ktoré to potvrdzujú.

Len netreba písať „prázdne slová“! Google rozpoznáva všetky tieto „v zásade“, „takým spôsobom“, „tak určite“ a ďalšie slová na zaplnenie miesta. Používatelia si takúto stránku tiež prebehnú za minútu, a potom ju zatvoria. A to je ďalší negatívny signál pre vyhľadávač.

Jednoducho si spomeňte, ako ste písali svoju diplomovku. Tak veľa slov ste chceli do nej vložiť, aby ste nakoniec získali potrebný počet znakov, avšak váš vedúci diplomovej práce vás prinútil prepísať text.

Tak isto aj v SEO, avšak teraz je vašim vedúcim diplomovky je algoritmus Google.

Objem textu pre blogy a médiá

Tu je všetko jednoduché: materiály po 1500-2500 slov sú podľa Google hodnotené vyššie, ako krátke.

A zamyslite sa, vy sami radi čítate krátke poznámky, alebo dlhé texty, podrobné rozhovory, hĺbkové prieskumy? Kedy ste naposledy „uviazli“ nad článkom, kedy ste naposledy zdieľali obsah na sociálnych sieťach? S najväčšou pravdepodobnosťou to bol dlhý rozhovor alebo objemný autorský materiál na pre vás zaujímavú tému. To je dôležitá odpoveď na otázku, aký text je najlepší pre SEO. Dlhý.

Z tohto dôvodu je pre blogy a projekty s obsahom lepšie písať menej, avšak objemnejšie a kvalitnejšie. Aj keď sa na vašom blogu objavuje nový zápis nie dvakrát týždenne, avšak každé dva týždne, hlavne, aby bol materiál dobre pripravený, podrobný, potrebný a užitočný.

Príkladom takejto stratégie môže byť stránka známeho SEO experta Briana Deana. Na jeho blogu Backlinko je uverejnených len okolo 30 článkov. Avšak každý z nich predstavuje mini dizertačnú prácu na vybranú tému: s informatívnou grafikou, podrobnou analýzou problémy, špeciálnymi ilustráciami a cennými komentármi užívateľov. Okrem toho Brian pravidelne obnovuje svoje články, a preto nikdy nestrácajú svoju aktualitu. Dnes číta jeho blog 180 000 ľudí mesačne.

Objem textu pre stránky, ktoré predávajú

Pokiaľ s blogmi je všetko viacmenej jasné, tak so stránkami, ktoré predávajú – obchodmi, firemnými stránkami, stránkami vitrínami atď. vzniká otázka: kde zobrať také dlhé texty? Pokiaľ predávate služby, môžete pomerne dosť napísať. Avšak pokiaľ obchodujete napríklad so záhradným nahradím, nemôžete zložiť epos o každej konvičke alebo hrabliach. Je to veľmi pracné a nevhodné.

Napriek tomu sa snažte vytvoriť maximum jedinečného obsahu pre každý tovar, nakoľko vám to umožňujú vaše zdroje. Nepoužívajte opisy dodávateľov alebo výrobcov, pripravte si unikátny opis tovaru sami. Pripojte možnosť zanechať u vás na stránke recenziu o tovare. Takým spôsobom môžete cudzími rukami vygenerovať ďalší obsah.

Pokiaľ máte vo vašom obchode veľa pozícii, vyberte na začiatok tie kľúčové, najziskovejšie či najobľúbenejšie tovary, a v prvom rade optimalizujte ich.

Pokiaľ predávate niečo, čo sami vyrábate, bude to pre vás omnoho ľahšie. Či už je to drevená hračka, ručné šperky alebo vami ušité šaty, vy viete príbeh daného predmetu a jeho „dušu“.

Opíšte nielen fyzické parametre produktu (rozmery, váhu, materiál a ostatné), ale aj príbeh o jeho výrobe. Prečo ste sa rozhodli vyrobiť túto vec? Pre koho je vhodná? Napr., pokiaľ sa jedná o krabičku cukríkov, tak s akým čajom budú najchutnejšie? Ako sa dajú zabaliť? Tak sa vám postupne nazbiera celkom objemný text.

Nebude však všetok tento text odvádzať pozornosť od toho najdôležitejšieho – nákupu?

Nie, pokiaľ správne skomponujete všetky elementy na stránke. Tradičný blok s fotografiou, stručným opisom tovaru a tlačítkom „Do košíka“ je potrebné zdôrazniť a dať do hornej časti stránky, a podrobný opis a užívateľské recenzie dať nižšie. Možností je tu veľa.

No a hlavné, na čo by ste mali pamätať pri vytváraní textov na vašu stránku: píšete ich nie pre Google, píšete ich pre užívateľov. Skúste sa vcítiť do čitateľa, preskúmajte jeho správanie, testuje rôzne možnosti.

Chcete si objednať modernú stránku s profesionálnym nastavením SEO?
Máme viac ako 12 rokov skúseností vo web odvetví.
Kontaktujte nás!
[email protected]