5 chýb v SEO, ktorým sa musíte vyhnúť v roku 2017

5 chýb v SEO

5 chýb v SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače je každý rok ťažšia a zároveň jednoduchšia.

Na jednej strane, pokiaľ ste pred siedmimi rokmi jednoducho zaplnili stránku kľúčovými slovami a kúpili ste si za pár drobných odkazy, tak v roku 2017 to tak jednoducho nefunguje, a naopak vaša stránka proste nebude figurovať vo vyhľadávaní.

Z druhej strany, moderné vyhľadávače silno naznačujú, že internetové projekty musia byť v prvom rade užitočné, informatívne a pohodlné pre ľudí, a nie pre internetových robotov. A samozrejme, čo je dobré pre užívateľov, to je tiež dobré pre vyhľadávač.

Pozrite si svoju webovú stránku a skontrolujte, či sa nedopúšťate rozšírených chýb, ktoré bránia stránke dostať sa do prvej desiatky v Google alebo inom vyhľadávači.

Každá stránka bez presnej kľúčovej frázy

Myšlienka, na ktorú si začiatočníci ťažko zvykajú, je že každá samostatná stránka vášho webu musí byť venovaná jednému vyhľadávaciemu dotazu. Napríklad: „Exkurzie v Paríži so slovenským sprievodcom“. Na tejto stránke podrobne opisujeme našu exkurziu, uverejníme ceny, rozpis, recenzie zákazníkov ku tejto konkrétnej exkurzii. Pre druhú exkurziu vytvoríme ďalšiu samostatnú stránku, a tak ďalej.

Okrem zamerania sa na každú stránku sa snažte plniť tematiku celého webu. Pokiaľ nemáte obrovský zdroj správ, pre vyhľadávače bude omnoho ľahšie pochopiť, o čom je vaša stránka, pokiaľ na nej bude jasné sémantické jadro, to znamená spojenie kľúčových slov, spojených medzi sebou jednou témou. Napríklad, pre stránku o turizme vo Francúzsku môžu do sématického jadra patriť frázy, ako „čo uvidieť v Paríži“, „najlepšie reštaurácie v Paríži“, „exkurzia po parížskych múzeách“ a množstvo ďalších.

Nástroj: Na vytvorenie sématického jadra internetovej stránky sa používá zvyčajne Keyword Planner v Google Adwords.

Nedostatočný objem obsahu

Minimálna dĺžka textu pre jednu stránku je 300 slov.

Je to o niečo viac, ako text na tejto stránke, ktorý ste doteraz prečítali. Nie je to veľa, však? V 300 slovách sa nedá veľa povedať, a preto pre blogové a článkové stránky by mala dĺžka textu obsahovať okolo 800 – 1200 slov.

Je zaujímavé, čo hovoria prieskumy: užívatelia sa najaktívnejšie delia na sociálnych sieťach s materiálmi, ktorých objem presahuje 2500 slov. A pravda, spomeňte si na seba, kedy ste sa naposledy podelili na sociálnej sieti odkazom na zaujímavý článok, alebo ste si ho uložili do záložiek?
Pravdepodobne sa jednalo o objemný rozhovor, alebo dlhý článok starostlivo pripravený autorom.

Zdroj: SnapAgency.com

Práve takéto dlhé materiály naberajú stále väčšiu váhu v obsahovej propagácii projektov.

Ako je to spojené s SEO? Čím viac užívateľov zdieľa vaše články, tým dlhší čas trávia na stránke, tým vyššie je jej umiestnenie vo vyhľadávačoch.

Prehnane veľa kľúčových slov

Táto otázka zostáva naďalej aktuálna v 2017 roku.

Pokiaľ vaša stránka funguje už niekoľko rokov, pozrite si ju znovu a prepíšte stránky, v ktorých sa príliš veľa krát opakuje jedno a to isté kľúčové slovo alebo fráza. Je možné, že niekedy v minulosti sa váš webmaster snažil a naplnil vašu stránku „užitočnými“ slovami.

Určite ste už narazili na stránky s textami ako „V našom internetovom obchode s darčekmi môžete kúpiť najlepšie darčeky a darčeky pre celú rodinu, najneobyčajnejšie darčeky hľadajte v našom odchode darčekov. Váš online obchod darčekov!“ Uistite sa, že na vašom webu nie sú takéto „prespamené“ stránky.

Nadbytok kľúčových slov na stránke je priama cesta do vyhľadávacích filtrov.

Od roku 2015 používa Google algoritmus RankBrain, čo je technológia umelého intelektu, ktorá umožňuje ponúknuť užívateľovi vhodnú stránku, dokonca aj pokiaľ na nej nie sú presné kľúčové slová, ktoré sám zadal do vyhľadávacieho poľa. Takým spôsobom Google funguje viac nie ako stroj, ale ako človek, ktorý vám odporúča obsah.

Môžete si všimnúť nadbytok kľúčových slov alebo fráz na stránke voľným okom. Pokiaľ chcete veriť technológiám, tak použite takú službu ako Keyword Density Checker, ktorá vám zadarmo skontroluje úroveň „prespamenovanosti“ stránky podľa vami zadaného slova.

Obsah len kvôli nevyhnutnosti

Ďalšou častou mylnou predstavou je – vytvorím webstránku, nájdem lacného textára a dám mu napísať texty pre každú stránku. Blog spoločnosti?.. Áno v sieti je plno iných blogov, odkiaľ sa dá nazbierať kopa nápadov, niečo preložiť, niečo jednoducho skopírovať, nech sa páči a firemná stránka je hotová.

Len z nejakého dôvodu odmietajú vyhľadávače ukazovať vašu novú stránku, dokonca aj s málo frekventovanými vyhľadávanými frázami.

via GIPHY

Keď guru SEO a webmarketingu hovoria o tom, že obsah musí byť unikátny, oni to tak skutočne myslia.

Unikátny – nie v tom zmysle, že zoberiete nejaký cudzí text alebo dokonca aj svoje vlastné články, ktoré boli predtým uverejnené na inom zdroji, a potom ich prepíšete inými slovami pre svoj blog. Obsah musí byť naozaj svieži, zábavný a praktický. Používajte čísla a dané prieskumy, urobte svoj vlastný prieskum, zadávajte otázky odborníkom, pridávajte do článkov obrázky, grafy a tabuľky. Najlepšie je uverejniť jeden kvalitný dlhý článok, ako päť skopírovaných.

Pre kontrolu jedinečného textu použite takú službu, ako Plagiarism Checker. V rovnakom čase vás však služba neochráni pred napísanim formálne unikátneho, avšak banálneho a nezaujímavého textu.

Pomalá rýchlosť načítania stránky

Ďalší problém, ktorý je často prehliadaní majiteľmi stránok. Od rýchlosti načítania vašej stránky priamo závisí postavenie webu vo vyhľadávačoch. Kto potrebuje stránku, ktorá sa načítava desať sekúnd? Najmä na telefóne. Nešetrite na hostingu, požiadajte webmastera o nastavenie caschingu na stránke, optimalizujte obrázky – to všetko zníži rýchlosť načítania stránky.

Použite službu Google Page Speed Insights, aby ste ocenili rýchlosť načítania stránky a opravili chyby. Je pravdepodobné, že sa vám nepodarí dosiahnuť 100%-tný ukazovateľ kvality, avšak aj 75-80% zo 100 je dobrý výsledok. Použite aj takú službu, ako GTmetrix.

 

Samozrejme, to nie sú všetky rozšírené chyby, ktoré robia majitelia stránok. Avšak aj pokiaľ sa zbavíte na svojom projekte týchto piatich neduhov, uvidíte, ako začne počet návštevníkov vašej stránky z vyhľadávačov rásť.

Chcete si objednať modernú stránku s profesionálnym nastavením SEO?
Máme viac ako 12 rokov skúseností vo web odvetví.
Kontaktujte nás!
[email protected]

 

 

Foto: Matthew Henry